The False Hydroxychloroquine Study

Remember all the noise about a widely-touted Hydroxychloroquine study that showed it did not work. News that clearly showed President Trump was shown to be a fantasist, and had no idea what he was talking about.

Well it turns out that a newspaper ran an investigative study of their own and their report brought to light the following information:

The Lancet study, which listed Desai as one of the co-authors, claimed to have analysed Surgisphere data collected from nearly 96,000 patients with Covid-19, admitted to 671 hospitals from their database of 1,200 hospitals around the world, who received hydroxychloroquine alone or in combination with antibiotics.

The negative findings made global news and prompted the WHO to halt the hydroxychloroquine arm of its global trials. But only days later Guardian Australia revealed glaring errors in the Australian data included in the study.

Further investigations by The Guardian (UK) revealed the following:

The Guardian has since contacted five hospitals in Melbourne and two in Sydney, whose cooperation would have been essential for the Australian patient numbers in the database to be reached. All denied any role in such a database, and said they had never heard of Surgisphere.

Further they state:

  • A search of publicly available material suggests several of Surgisphere’s employees have little or no data or scientific background. An employee listed as a science editor appears to be a science fiction author and fantasy artist. Another employee listed as a marketing executive is an adult model and events hostess.
  • The company’s LinkedIn page has fewer than 100 followers and last week listed just six employees. This was changed to three employees as of Wednesday.
  • While Surgisphere claims to run one of the largest and fastest hospital databases in the world, it has almost no online presence. Its Twitter handle has fewer than 170 followers, with no posts between October 2017 and March 2020.
  • Until Monday, the “get in touch” link on Surgisphere’s homepage redirected to a WordPress template for a cryptocurrency website, raising questions about how hospitals could easily contact the company to join its database.
  • Desai has been named in three medical malpractice suits, unrelated to the Surgisphere database. In an interview with the Scientist, Desai previously described the allegations as “unfounded”.
  • In 2008, Desai launched a crowdfunding campaign on the website Indiegogo promoting a wearable “next generation human augmentation device that can help you achieve what you never thought was possible”. The device never came to fruition.
  • Desai’s Wikipedia page has been deleted following questions about Surgisphere and his history, first raised in 2010.

When contacted by the Guardian:

Desai said his company employed just 11 people. The employees listed on LinkedIn were recorded on the site as having joined Surgisphere only two months ago. Several did not appear to have a scientific or statistical background, but mention expertise in strategy, copywriting, leadership and acquisition.

Dr James Todaro, who runs MedicineUncensored, a website that publishes the results of hydroxychloroquine studies, said: “Surgisphere came out of nowhere to conduct perhaps the most influential global study in this pandemic in the matter of a few weeks.

“It doesn’t make sense,” he said. “It would require many more researchers than it claims to have for this expedient and [size] of multinational study to be possible.”

None of the information from Desai’s database has yet been made public, including the names of any of the hospitals, despite the Lancet being among the many signatories to a statement on data-sharing for Covid-19 studies.

Birx, Fauci, and the corrupt media who peddled this fake study from a washed-up sci-fi author and a cam girl owe the people that have since been denied this treatment an immediate apology. How many people died from lack of treatment because the “experts” once again got duped by con artists, and by that I mean, think new vaccine needed from Bill Gates and Co.

The retraction of the false research on The Lancet website also still makes interesting reading:

We always aspire to perform our research in accordance with the highest ethical and professional guidelines. We can never forget the responsibility we have as researchers to scrupulously ensure that we rely on data sources that adhere to our high standards. Based on this development, we can no longer vouch for the veracity of the primary data sources. Due to this unfortunate development, the authors request that the paper be retracted.

We all entered this collaboration to contribute in good faith and at a time of great need during the COVID-19 pandemic. We deeply apologise to you, the editors, and the journal readership for any embarrassment or inconvenience that this may have caused.

The full article can be found here: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31324-6/fulltext?utm_campaign=tlcoronavirus20&utm_source=twitter&utm_medium=social

Just to make it clear, nowhere do they even address the issue of it being lies or fraudulent, all they say is it has been withdrawn by the authors. This speaks volumes to the lack of integrity in the “alleged” scientific community that makes up the Lancet group of “alleged” experts.

As a fun thing to do, have a look at the original paper to see how it was so well written and provides all the links and “Names” of the “alleged” experts. It really does show the lies and deceit that the front of science puts forward as “expert”.

It is a work of art, and a complete fiction.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31180-6/fulltext

below is a video that goes into depth on the paper that was put out by The Lancet as Science, made by a man that goes by the name of Peak Prosperity titled. Wel worth a listen too.

Garbage ‘Science’: Be Wary Of What You’re Being Told